BLUE-BOX, czyli:
"jak podstawić inne tło pod to takie niebieskie"

Codziennie dostaję od młodych, zapalonych filmowców listy z pytaniem o komponowanie obrazu techniką kluczowania (chroma key), czyli popularnego blue-boxu. Wiele razy już przymierzałem się do napisania choćby niewielkiego tekstu na ten temat, ale niestety z braku czasu musiałem z tego ambitnego planu rezygnować. Na szczęście ostatnio trafiłem na znakomity tekst kolegi Maćka Lewandowskiego, który w łatwy, lekki i przyjemny sposób przekazuje wszystkie podstawowe informacje zarówno na temat samego filmowania na niebieskim tle, jak i późniejszej kompozycji. Pozwoliłem sobie dorzucić swoje maleńkie trzy grosze do tego tekstu (głownie w sprawie dbałości o zachowanie warunków oświetleniowych oraz ewentualnej korekcji barw już po kompozycji), ale to faktycznie tylko bardzo maleńkie trzy grosze, bo tekst Maćka jest obszerny i w pełni wyczerpująco przedstawia temat. Niniejszym z prawdziwą przyjemnością zapraszam wszystkich chętnych do zapoznania się z podstawami pracy z blue-boxem na stronie Maćka: www.efix.pl
POLECAM GORĄCO!