BLUE-BOX, czyli: Codziennie dostaję
od młodych, zapalonych filmowców listy z pytaniem o komponowanie obrazu
techniką kluczowania (chroma key), czyli popularnego blue-boxu.
Wiele razy już przymierzałem się do napisania choćby niewielkiego tekstu
na ten temat, ale niestety z braku czasu musiałem z tego ambitnego planu
rezygnować. Na szczęście ostatnio trafiłem na znakomity tekst kolegi Maćka
Lewandowskiego, który w łatwy, lekki i przyjemny sposób przekazuje wszystkie
podstawowe informacje zarówno na temat samego filmowania na niebieskim
tle, jak i późniejszej kompozycji. Pozwoliłem sobie dorzucić swoje maleńkie
trzy grosze do tego tekstu (głownie w sprawie dbałości o zachowanie warunków
oświetleniowych oraz ewentualnej korekcji barw już po kompozycji), ale
to faktycznie tylko bardzo maleńkie trzy grosze, bo tekst Maćka jest obszerny
i w pełni wyczerpująco przedstawia temat. Niniejszym z prawdziwą przyjemnością
zapraszam wszystkich chętnych do zapoznania się z podstawami pracy z blue-boxem
na stronie Maćka: www.efix.pl |
|||